تجربه ملت شدن

وابستگی به «ملّت» ضامن نهایی آزادی فرد است

تجربه ملت شدن

وابستگی به «ملّت» ضامن نهایی آزادی فرد است

کشور در حال انفجار است، افغانی های هزاره خطری بزرگ برای ایران

مهاجرت غیرقانونی و بی ضابطه اقوام مختلف در چند سال اخیر به کشور رشد قارچ گونه ای داشته است. 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه عصر امروز، متاسفانه در چند سال اخیر شاهد ورود غیرقانونی مهاجران مختلفی از کشورهای همسایه بالاخص افغانستان بودیم که این ورود غیرقانونی مشکلات متعددی اعم از مشکلات پزشکی- بهداشتی، فرهنگی- اجتماعی، مالی- اقتصادی و امنیتی را به وجود آورده است.

از سوی دیگر دزدی، تجاوز، کودک آزاری، قتل، قاچاق مواد مخدر و انتقال بیماری های مختلف ارمغان حضور غیرقانونی این مهاجران برای ایرانیان بوده است. در بسیاری از موارد این کارگران به عنوان نیروی کاری جایگزین کارگران ایرانی شدند و با ازدواج کردن با زنان ایرانی سعی در کسب تابعیت ایرانی دارند.

بسیاری از این اتباع افغانی، زنان شهرستانی ایرانی (به خصوص زنان خراسانی و بلوچ) را که ظاهری به مراتب بهتر از زنان افغان دارند، به عنوان زن اول، دوم و حتی سوم برمی‏گزینند و با مبلغی اندک به خواستگاری رفته و تحت عنوان ولیمه، زن مورد نظر را می‏خرند. عموماً افغانی ها با این وعده که دختران را از ایران خارج نمی‏کنند، پدران کم عاطفه را راضی می کنند، اما پس از مدتی، زنان ایرانی را که چون ملکشان، متعلق به خویش می‏دانند، به افغانستان می‏برند و گاه خشونت و تبعیض بر این دخترکان ایرانی پس از چند سال، چهره‏ای تکیده از این ایرانیان نشسته با افغان‏ها باقی می ماند.

بر همین اساس نگارنده این گزارش با علم به این موضوع که میزان و شدت ناهنجاری های اجتماعی در هرجامعه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین آن ها حضور غیر قانونی مهاجرین است، در نظر دارد برای روشن شدن زوایای تاریک حضور این افراد در ایران، به بررسی چند پرونده اخیر جنایت ها و تجاوزهای فجیع جنسی برخی از این مهاجران افغانی های مقیم ایران بپردازد تا ضمن آگاهی دادن به مردم، تلنگری به مسئولانی که در این خصوص کوتاهی کرده اند زده شود.